Malam ni rasa nak buat blogwalking..lama dah xbuat sebenarnya..Teringat perkongsian nutritionist tentang masker.saya pernah buat..tapi xkonsisten..hihi.bila banyak info tentang masker ni rasa rajinla pulak...

Okey ni saya senaraikan antara2 bahan2 masker faveret saya


sedang mencuba masker kolagen+ toner semasa bengkel nutrisi di terengganu baru2 ni.

  • plain yogurt+Vitamin E (kesan: kulit lembut, anjal,dan bebas jerawat)
  • Collagen Powder + plain yogurt OR +toner (Kesan: kulit menjadi lembut, anjal, tona sekata, pori2 mengecil dan yg best remove blackhead.. mmg bestttt)..kalau ikut nutritionist shaklee, dia cadangkan collagen  mix dgn vivix (utk kurangkan garis2 halus) . or collagen  mix dgn vitamin c (jadi mcm scrub)
  • ESP+plain yogurt (kesan: kulit lembut, anjal dan tona sekata)..kadang hanya plain yogurt je tak  buh ape2.. senang.. 
  • Vitamin E (kesan: kulit lembut,berseri,bebas jerawat..awet muda gitu..)
  • Vitamin C (mix with water.sapu rata seluruh muka - kesannya: kulit bebas jerawat dan cerah sekata)
  • Nutriferon (ni area muka yg ada jerawat, tak perlu sapu seluruh muka...ala2 spot treatment.ia mmg 1st aid dikala diperlukan..kecut jeraawat yg merah2 tu.. love it)
  • Vivix (sapu rata seluruh muka..khasiatnya :kulit lembut, berseri dan awet muda)
  • Alfalfa (ala2 scrub)
                Gambar hiasan sahaja...sbb kalau buat sendiri, kene sapula mask tu sendiri, takde siapa nak tolong.. hihi....



                  *Semua bahan2 di atas adalah semulajadi.. tiada chemical2 yg pelik2... sesuaii dgn kulit saya  yg sensitif ni.. dan yg best.. semua bahan di atas ada dlm peti sejuk I...hahahha...dan terus terang saya cakap..sy mmg amalkan.. and memang bestt resultnya.. marvellouss
                  *Dan oh ya.. masker2 di atas takdela saya pakai semua serentak setiap hari...sbb kalau terlebih masker pun kulit jadi stress nanti... tak pasal2 nnt tak dapat kesan berseri yg kita idam2kan.. hahaha..Saya ada jadual detail bila nak gunakannya...
                  Siapa2 yg nak resipi face mask di atas dan cara penggunaan yg tepat.. bolehla contact I utk free consultation...ianya EKLUSIF..


                  0 comments:

                  Catat Ulasan

                  Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

                   
                  Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
                  Top